Monday 19 May 2014

28 AYAT-AYAT PENAWAR GANGGUAN JIN & SYAITAN.

Assalammualaikum. :)


Pagi ni aku cuma nak kongsikan sedikit ayat-ayat yang kita boleh amalkan untuk mengelakkan daripada gangguan jin & syaitan. Almaklum sajalah, syaitan dah berjanji dengan Allah S.W.T untuk menyesatkan umat Nabi Adam kan, jadi aku nak ambil kesempatan daripada berblogging ni selain daripada cerita-cerita santai, kadang merepek dan mengarut tu, di selang-selikan dengan pengisian rohani, mudah-mudahan bermanfaat.

Ayat-ayat yang ingin aku kongsikan ini aku ambil daripada isi kandungan CD yang mana tajuknya samalah dengan tajuk entry kat atas tu iaitu '28 Ayat-Ayat Penawar Gangguan Jin & Syaitan.' Sebenarnya CD ni abang ipar aku yang punya, aku pinjam, jadi dapatlah kiranya dengan izin Allah, aku panjang-panjangkan ilmu ini untuk manfaat kita bersama. Wallahualam.



Ni muka depan CD tu, mana tau ada jual kat area-area tempat tinggal korang, boleh la cari kan, boleh alunkan kat rumah ataupun dalam kereta. Aku ada cari kat kedai tempat tinggal aku, kat bandar la, tapi tak ada pulak, dah habis pakcik tu kata. See? Sampai sold out! Jadi aku ingin abadikan ayat-ayat tu dalam blog aku ni. Insyaallah, dapatlah kiranya kita mengambil manfaatnya. Subhanallah, the power of al-Quran. Ayat-ayat suci yang sentiasa bersama kita di saat-saat kita memerlukan, di saat-saat kita dibelenggu oleh kejahatan syaitan dan sebagainya. Setiap ayat al-Quran itu adalah penawar untuk diri kita.



Belakang CD.


Ayat-ayat itu ialah :-
===================

1)   Surah Al-Fatihah .
2)   Surah Al-Baqarah (Ayat : 1-4).
3)   Ayat Kursi.
4)   Surah Al-Baqarah (Ayat : 284-286)
5)   Surah Al-Imran (Ayat : 1-9)
6)   Surah Al-Imran (Ayat : 18-19)
7)   Surah An-Nisa' (Ayat : 115-121)
8)   Surah Al-A'raf (Ayat : 54-55)
9)   Surah Al-Mukminun (Ayat : 115-118)
10) Surah Yaasin (Ayat : 1-12)
11) Surah As-Saffat (Ayat : 1-3)
12) Surah Ghafir (Ayat : 1-3)
13) Surah Ar-Rahman (Ayat : 1-6)
14) Surah Al-Hasyr (Ayat : 1-6)
15) Surah Al-Hadid (Ayat : 1-6)
16) Surah Al-Jinn (Ayat : 1-3)
17) Surah Al-Zalzalah.
18) Surah Al-Qari'ah.
19) Surah Al-Humazah.A
20) Surah Al-Fiil.
21) Surah Quraisy.
22) Surah Al-Kaafirun.
23) Surah Al-Lahab.
24) Surah Al-Ikhlas (3x)
25) Surah Al-Falaq (7x)
26) Surah An-Naas (3x)
27) Surah Al-A'raf (Ayat : 117-122)
28) Surah Yunus (Ayat : 81-82)


Di akhirnya ada ceramah ringkas iaitu Petua Menghalau Gangguan Syaitan. Itu kalau dapat beli CD ni dapatlah dengar ceramah ringkas tu kan. Aku pun dah tak ingat, tapi nanti nak cuba tengok lagi kot-kot ada rezeki CD ni ada dijual kat kedai, dapatlah dengar lagi. Kita kena ingat, syaitan dan iblis dan juga jin ni memang sampai bila-bila pun dok ada je kat dunia ni, bukan kita boleh tikam perut dia ke macamana, jadi inilah senjata kita, yang kita boleh amalkan. Tak semestinya nak kena tunggu dapat beli CD ni baru kita boleh amalkan, kita boleh baca sendiri slowly, Insyaallah. Semoga Ustaz Misdi Al-Haj, sepertimana namanya di muka hadapan CD ni, akan memperoleh rahmat dan keberkatan dalam menyampai ilmu. Amin. Kita dapat ilmu dengan perkongsian beliau dalam pengeluaran CD ni. Insyaallah. Wallahualam.


Sekian entry kali ni.


Assalammualaikum. :)

No comments:

Post a Comment